Publikációk

Megjelent közlemények

Magyar Tudományos Művek Tára

Tudományos előadások

Felkért előadóként

  • Szeged, Előadás az SZTE BTK Összehasonlító Irodalomtudományi Tanszékén, 2017. április 10.: A kortárstánc és a jelenlét dekonstrukciója
  • Bern, Forschungskolleg am Institut für Theaterwissenschaft der Universität Bern, 04. April 2016: Die Realität der Gewaltrepräsentation in Kornél Mundruczós „Es ist nicht leicht, ein Gott zu sein“
  • Debrecen, Előadás a Pálffy István Művészettudományi Szakkollégium szakmai napján, 2015. október 9.: Mi a színház és mi végre tanulmányozzuk?
  • Marosvásárhely, Előadás a Magyar Tudományos Akadémia Kolozsvári Akadémiai Bizottság Színháztudományi Munkacsoportjában, 2015. április 2.: Színház – felelősség – politika
  • Debrecen, Előadás a DE Hatvani István Szakkollégiumának „Új tendenciák a modern tudományban” című kurzusán, 2014. május 14.: Színház és politika
  • Debrecen, Előadás a DE Hatvani István Szakkollégiumának „A test mint médium“ című kurzusán, 2008. december 1.: Vázlat a kortárs performansz- és táncszínház testkoncepciójáról

Konferenciaszereplések

  • Budapest, Hallgatás: poétika, politika, performativitás. Az ELTE Összehasonlító Irodalom- és Kultúratudományi Tanszéke és a Petőfi Irodalmi Múzeum konferenciája, 2018. június 12–13.: Csend, szünet, hallgatás. A nem-beszélés színházi dimenziói
  • Pécs, Színházi politika # politikai színház. Színháztudományi Konferencia, PTE BTK, 2018. április 20–21.: Színház mindenen túl
  • Marosvásárhely/Târgu-Mureș, Vanishing Point in Theatre. International Theatre Studies Conference 19th Edition, 25–26. November  2017: Performing Directing
  • Pécs, A színpadon túl: Az alkalmazott színház formái, lehetőségei, kihívásai. Színháztudományi Konferencia, 2016. április 15–16.: Aktivitás – részvétel – interpasszivitás, avagy van-e nézője az alkalmazott színháznak?
  • Marosvásárhely/Târgu-Mureș, Theatre: From Secret to Confession. International Theatre Studies Conference, 11–12. December 2015: Unveiling the “Trade Secrets” of Representation. On Showing and Telling in René Pollesch’s Theatre of Discourse
  • Eger, Performatív aktusok. Az Eszterházy Károly Főiskola Performativitás Kutatócsoportjának konferenciája, 2015. szeptember 25–26.: A teatrális cselekvés kétséges performativitása
  • Cambridge, Whither Political Theatre? Cambridge Conference for a Poetics of Critical Political Theatre in Europe. A British Academy Research Event at St John’s College, University of Cambridge, 19–20. September 2014: Theatricality as Medium of the Political: Árpád Schillings “The Party” (2014) and the Contemporary Hungarian Theatre Scene
  • Marosvásárhely/Târgu-Mureș, The Utopia of Theatre and the Forms of Stage (Re)Construction. International Conference at the University of Arts Târgu-Mureș, 19–22 November 2013: Theatre as Political Utopia
  • Szeged, Prinzip Wiederholung. Zur Ästhetik von System- und Sinnbildung in Literatur, Kunst und Kultur aus interdisziplinärer Sicht. Internationale Tagung und Humboldt-Kolleg, 25.-28. September 2013: Schreibstrategien der manischen Wiederholung in Elfriede Jelineks Theatertexten
  • Leipzig, Leibesvisitationen. Der Körper als mediales Politikum in den (post)sozialistischen Kulturen und Literaturen. Geisteswissenschaftliches Zentrum Geschichte und Kultur Ostmitteleuropas an der Universität Leipzig, 19.-21. September 2013: „Nacktes Leben” und die Politik der Verantwortung in Kornél Mundruczós „Es ist nicht leicht ein Gott zu sein”
  • Budapest, Trauma – esemény – szimptóma. A Történés – médium – nyilvánosság című OTKA kutatási projekt konferenciája, 2011. november 17–18.: Faktum – dokumentum – politikum. A dokumentarista színházról
  • Berlin, Literatur und Institution. Internationale Tagung an der Humboldt-Universität zu Berlin, 17.-19. Juni 2010: Zeugenschaft, Performanz und Öffentlichkeit in Elfriede Jelineks »Rechnitz (Der Würgeengel)«
  • Wien, Gedächtnis und Erinnerung in Zentraleuropa. Jahrestagung des Literatur- und kulturwissenschaftlichen Komitees der Österreichischen und der Ungarischen Akademie der Wissenschaften. 20.-22. September 2007: Erzwungene Erinnerung. Möglichkeiten des theatralischen Zugangs zur Geschichte
  • Budapest, Műfajiság, kulturális emlékezet és medialitás a 20. századi magyar irodalomtudományban. Az Általános Irodalomtudományi Kutatócsoport és a Petőfi Irodalmi Múzeum közös konferenciája, Budapest, 2007. március 8–9.: Formakánon versus színházkoncepció. Lukács György és Balázs Béla korai írásainak dráma- és színházelméleti összefüggéseiről
  • Debrecen, Rhetorik als Skandal. Heinrich Heines Sprache. Internationale Tagung und Humboldt-Kolleg. Universität Debrecen, 25.-27. September 2006: Ein Versuch über Versuchung. Über Heines Faustdichtung
  • Debrecen, Fiatal tudósok fóruma, Debreceni Akadémiai Bizottság székháza, 2004. december 9.: A text(il)gyártás kegyetlen világa. Elfriede Jelinek „Mi történt, miután Nóra elhagyta férjét vagy a Társaságok támaszai“
  • Lovran (Kroatien), Identität und Differenz. Kroatische und ungarische Stereotype, 19–23. Mai, 2004: Die Alterität der Konfektion. Das musikalische Unterhaltungstheater als Bühne der Stereotypenbildung
  • Debrecen, Ideologie der Formen, 27-28. Oktober, 2003: Die erbarmungslose Welt der Text(il)arbeit
  • Pécs, „Der Rest ist – Staunen”. Sich zeigen und sich ereignen: Literatur und Performativität. Internationale Tagung der ungarischen Nachwuchsgermanisten, 26.-28. September, 2003: „Nie ist die Mimin sie selbst.” Theater als intermedialer Identitätsraum in Elfriede Jelineks Burgtheater
  • Debrecen, Az esztétikai tapasztalat medialitása. Az Általános Irodalomtudományi Kutatócsoport konferenciája, 2003. szeptember 25–26: A hús helyzete. Vázlat a színház medialitásáról
  • Wien, Nachwuchssymposium des Gemischten Komitees für Literaturwissenschaft der Österreichischen Akademie der Wissenschaften und der Ungarischen Akademie der Wissenschaften, 12-14. September  2002: Metadramatische und metatheatralische Tendenzen im deutschsprachigen Drama der 70er und 80er Jahre
  • Miskolc, V. Symposium junger ungarischer Germanisten, 1–2. Juni 2001: Verstehen: dialogisch oder monologisch? Robert Musils „Die Amsel”
  • Debrecen, Konferenz der ungarischen Nachwuchsgermanisten, 28. Mai 2000: Die Ent-Deckung des Körpers. Gedanken zu der Materialität theatraler Kommunikation
  • Pécs, OTDK-konferencia, 1999. 03. 29–31: “Wie gesagt…” Peter Handke: Der Ritt über den Bodensee (3. helyezés a Modern nyelvek és irodalmak tagozatban)